Schneider-Kreuznach Xenon Full-Frame Primes

Optiques

Résultats de la recherche

Articles (30)

Yves Cape, AFC, and his collaboration with director Michel Franco - Part 1
By Caroline Champetier, AFC

Entretiens avec des directeurs de la photographie

At the first edition of the AFC Awards for excellence in cinematography, held on Wednesday February 7, 2024, as part of the 24th Micro Salon, Yves Cape, AFC, took the prize for Best Cinematography in a feature film, with Michel Franco’s Sundown. In this lengthy interview, published in two parts, Caroline Champetier, AFC, asks Yves Cape about his loyal (six films to date) and original collaboration with Mexican director Michel Franco.

AFC Interviews at Lille’s "Series Mania" Festival Martin Roux, AFC, discusses his cinematographic choices on the series "Machine" by Fred Grivois
"Can Kung Fu save the proletariat ?", by François Reumont

Entretiens avec des directeurs de la photographie

Fred Grivois’ "Machine", co-written with Thomas Bidegain and Valentine Monteil, is a bit of a baroque concept. An intimate mixture of the kung-fu movie (with its codes and combat scenes) and a pure social drama, this series shows us a fugitive ex-solider who returns to her ancestors’ small town to escape the GIGN police forces that are hunting her down… When she gets a job as a temporary factory worker, she meets a charismatic Marxist foreman — and former heroin addict — who is facing a takeover by a large Korean firm. Played by Margot Brancilhon and Joey Starr, the project takes on an unexpected plot and visual journey under the guidance of Martin Roux, AFC. He shares with us his experience on this 6 48-minute episode series (soon to be broadcast on Arte) whose two first episodes were presented in the official competition at Series Mania*. (FR)

Yves Cape, AFC, et sa collaboration avec le réalisateur Michel Franco - 1re partie
Par Caroline Champetier, AFC

Entretiens avec des directeurs de la photographie

Lors de la première édition des Prix AFC, récompensant l’excellence du travail de direction de la photographie et dont la cérémonie de remise des trophées a eu lieu le mercredi 7 février 2024, dans le cadre du 24e Micro Salon, c’est Yves Cape, AFC, qui a remporté le prix de la Meilleure photographie pour un long métrage de fiction, avec Sundown, de Michel Franco. Dans ce long entretien publié en deux parties, Caroline Champetier, AFC, questionne Yves Cape sur cette collaboration fidèle (six films à ce jour) et originale avec le réalisateur mexicain Michel Franco.

AFC Interviews at Lille’s "Series Mania" Festival Alistair Little reviews the shooting of the first three episodes of "True Love", by Chloe Wicks
By François Reumont for the AFC

Entretiens avec des directeurs de la photographie

"True Love" is one of the series screened in Lille as part of the International Panorama. Co-created by actress and writer Charlie Covell (known for "The End of the Fuck*ing World" on Netflix, 2017-2019) and Iain Weatherby, it deals with euthanasia with both suspense and a sharp British humor. Leading this project is actress Lindsay Duncan, who delivers a lively and deeply moving performance next to her four other septuagenarian co-stars. Cinematographer Alistair Little captures the visuals of the first three out of six episodes, directed by Chloe Wicks whose credits include the recent "The Flatshare" for Paramount Plus."True Love" was aired on Channel 4 in the UK from January 2024 and can be streamed on their VOD platform. (FR)

Cinematic Excellence with Leitz Cine Zoom Lenses

Optiques

In the world of filmmaking, every frame is a canvas, and every lens is a brushstroke. Just as a painter selects their tools with meticulous care, filmmakers rely on precision-crafted lenses to bring their vision to life on the screen. As one of the premium manufacturers in the world of optics, Ernst Leitz Wetzlar is proud to bring their legacy of optical innovation and engineering excellence to the world of cine zoom lenses.

Les entretiens AFC au festival "Séries Mania", de Lille Martin Roux, AFC, revient sur ses choix pour mettre en image la série "Machine", de Fred Grivois
"Le kung-fu peut-il sauver le prolétariat ?", par François Reumont

Entretiens avec des directeurs de la photographie

Concept un peu baroque que cette "Machine", de Fred Grivois, coécrite avec Thomas Bidegain et Valentine Monteil. Mélangeant intimement les codes et les combats des films de kung-fu et ceux du drame social le plus pur, cette série s’attache à nous faire découvrir une ex militaire en fuite qui retourne dans la petite ville de ses ancêtres pour échapper aux troupes du GIGN qui la traquent... C’est en y dénichant un poste d’intérimaire en usine qu’elle y fait la connaissance d’un charismatique contremaître marxiste - ex-héroïnomane - confronté à la menace de reprise d’un grand groupe coréen. Incarné à l’écran par Margot Brancilhon et Joey Starr, le projet emprunte un chemin narratif et visuel assez inattendu sous la houlette de Martin Roux, AFC. Ce dernier nous fait part de son expérience sur cette série de 6 x 48 mn (diffusion prochaine sur Arte) dont les deux premiers épisodes ont été présentés en compétition officielle française à Séries Mania *. (FR)