Procédé de sélection trichrome Keller-Dorian-Berthon

Procédés

Index des termes :

Keller-Dorian-Berthon;sélection trichrome

Résultats de la recherche

Articles (30)

ConversationS Techniques avec Rémy Chevrin, AFC, et Aymerick Pilarski, AFC

Propos et entretiens

Lors du 77e Festival de Cannes, la CST (Commission supérieure technique de l’image et du son) a rencontré Rémy Chevrin, AFC, directeur de la photographie du film Marcello mio, de Christophe Honoré, présenté en Sélection officielle (Compétition), et Aymerick Pilarski, AFC, directeur de la photo du film Rendez-vous avec Pol Pot, de Rithy Panh, présenté en Sélection officielle (Cannes Première). Deux entretiens filmés de ces rencontres sont disponibles en ligne sur la chaîne YouTube de la CST.

Les dernières de CanneS prime Time mises en ligne

Festival de Cannes 2024

Pour les trois dernières émissions de CanneS prime Prime, les 23, 24 et 25 mai, Alexia de Mari et Mathieu Guetta ont reçu de nombreux invités – techniciens, journalistes, entre autres –, pour discuter de films présentés en Sélection officielle pendant le Festival et de sujets d’actualité.

Raphaël Vandenbussche, talks about his choices to film "Eat the Night", by Caroline Poggi and Jonathan Vinel

Les entretiens au Festival de Cannes 2024

I’m happy and moved to be filming again with Caroline and Jonathan, ten years after the short film Tant qu’il nous reste des fusils à pompe. I love their work. Eat the Night is fascinating and mesmerizing. The characters are pictured with tenderness, and the actors are directed with taste, talent and accuracy. And humor ! The film is in selection at the Quinzaine des Cinéastes. (RV)

Interview with Hiroshi Hokuyama, director and DoP of "My Sunshine"
"Hockey in Hokkaido" by François Reumont for the AFC

Les entretiens au Festival de Cannes 2024

Set in the snowy landscapes of northern Japan, filmmaker Hiroshi Okuyama delivers a figure skating film bathed in pastel colours and timeless charm. A trio of characters ; a former skating star turned coach in this very rural village, a highly promising student, and a clumsy, dreamy young hockey player whose eyes light up for the latter. Filmed by the director himself, this delicate fable about adolescence, unspoken feelings and transmission is presented in the Un Certain Regard selection of the Cannes competition. (FR)

Balthazar Lab explains his choices for Ariane Labed’s "September Says"
By Lucie Baudinaud, AFC

Les entretiens au Festival de Cannes 2024

A 2015 graduate of La Fémis film school, Balthazar Lab has worked on numerous music videos, commercials and short films. In 2022, he signed the photography for La Jauria, by Andrés Ramírez Pulido (awarded the Grand Prix de la Semaine de la Critique in 2022). At Cannes this year, he is part of the Un Certain Regard selection with September Says, Ariane Labed’s first feature.

L’agenda du samedi 25 mai

L’agenda de Cannes

  • Cérémonie de clôture du 77e Festival de Cannes à 18h45, au Grand Théâtre Lumière, suivie de la projection du film ayant reçu la Palme d’or
  • Reprise des longs métrages en Compétition de la Sélection 2024 dans les différentes salles du Palais des Festivals.

Mise en ligne de la septième CanneS prime Time

Festival de Cannes 2024

Mardi 21 mai, dans le cadre de la septième émission CanneS prime Time, Alexia de Mari et Mathieu Guetta recevaient Leslie Thomas, secrétaire générale du CNC, au sujet de la Norme Afnor Spec dévoilée la veille, et Yal Sadat, critique de cinéma aux Cahiers du Cinéma pour parler des films de la Sélection officielle.

Benjamin Kračun, BSC, talks about his work on "The Substance", by Coralie Fargeat
"Two Palm Trees and a Pink Wall", by François Reumont

Les entretiens au Festival de Cannes 2024

A steroid-enhanced variation on a classic piece of fantastic literature (Wilde’s The Picture of Dorian Gray or Balzac’s La Peau de chagrin), The Substance offers director Coralie Fargeat the opportunity to bring two 1980s superstars back into the limelight—and to pour thousands of blood gallons onto the Grand Théâtre Lumière screen. While homages to Stanley Kubrick’s The Shining and Alfred Hitchcock’s Vertigo are instantly recognizable, British cinematographer Benjamin Kračun also cites Roman Polanski’s Repulsion and Paul Verhoeven’s Total Recall, two other major studio films. He further explains how this strange film, which every single shot smells California , was entirely made in France, between Paris and Nice. The Substance is in competition for the 77th Palme d’Or. (FR)