Adam Zoller
Maquillage
Résultats de la recherche
Articles (27)
Olivier Boonjing, SBC, talks about the shooting of Jonathan Millet’s film "Les Fantômes".
"Ghosts versus ghosts", by François Reumont
Les entretiens au Festival de Cannes 2024
For his first feature-length fiction film, director Jonathan Millet proposes a truer-than-life plunge into the contemporary hunt for a Syrian war criminal. A film about spies in spite of themselves, but above all a gallery of characters with looks damaged by exile and the atrocities of war. Belgian cinematographer Olivier Boonjing, SBC (already interviewed three years ago with Rien à foutre, by Emmanuel Marre and Julie Lecoustre, also at Critics’ Week) is behind the camera to direct this thriller set between Strasbourg and the Middle East. This film is presented in the opening session and is also a serious contender for the Caméra d’or. (FR)
Olivier Boonjing, SBC, évoque le tournage du film de Jonathan Millet, "Les Fantômes"
"Fantômes contre fantômes", par François Reumont
Les entretiens au Festival de Cannes 2024
Pour son premier long métrage de fiction, le réalisateur Jonathan Millet propose une plongée plus vraie que nature dans la traque contemporaine d’un criminel de guerre syrien. Un film qui parle d’espions malgré eux, mais surtout une galerie de personnages aux regards abîmés par l’exil et par les atrocités de la guerre. C’est le directeur de la photographie belge Olivier Boonjing, SBC (déja interviewé il y a trois ans avec Rien à foutre, de Emmanuel Marre et Julie Lecoustre, également à la Semaine de la Critique) qui est derrière la caméra pour mettre en image ce thriller entre Strasbourg et le Moyen-Orient. Ce film est présenté en séance d’ouverture et également un sérieux prétendant pour la Caméra d’or. (FR)
Salvatore Totino, ASC, AIC, talks about the shooting of the first six episodes of the series "The Offer"
The series you just couldn’t refuse, by François Reumont
Les entretiens de Camerimage 2023
Produced for the new Paramount+ platform launched in December 2022, the series "The Offer" is a recreation of a mythical moment in cinema history : the adaptation and production of Mario Puzo’s bestseller "The Godfather". The writer, the main character of the series – who is eventually promoted to co-writer-, is surrounded by an array of protagonists who make up the amazing success of the project. Top of the list, the incredible Matthew Goode, who plays Bob Evans, head of the Paramount studio. He seems to come straight out of the legendary documentary "The Kid Stays in the Picture", originally devoted to him.
For the first time in his long career, Italian-American cinematographer Salvatore Totino (Davinci Code, Everest...) was in charge of this series, and photographed the first six episodes. Three directors follow one another around him (Dexter Fletcher, Adam Arkin and Collin Bucksey). "The Offer" is competing for the Golden Frog for Best Series at Camerimage 2023. (FR)
For the first time in his long career, Italian-American cinematographer Salvatore Totino (Davinci Code, Everest...) was in charge of this series, and photographed the first six episodes. Three directors follow one another around him (Dexter Fletcher, Adam Arkin and Collin Bucksey). "The Offer" is competing for the Golden Frog for Best Series at Camerimage 2023. (FR)
Salvatore Totino, ASC, AIC, revient sur le tournage des six premiers épisodes de la série "The Offer"
La série qu’on ne pouvait pas refuser, par François Reumont
Les entretiens de Camerimage 2023
Produit pour la nouvelle plateforme Paramount+ lancée en décembre 2022, la série "The Offer" reconstitue un pan mythique de l’histoire du cinéma : l’adaptation et la mise en production du best-seller de Mario Puzo "Le Parrain". Autour du personnage de l’écrivain promu co-scénariste du film, on retrouve une galerie d’autres protagonistes qui constitue l’épatante réussite du projet. Avec en tête de liste l’incroyable Matthew Goode qui incarne un Bob Evans à la tête du studio Paramount, comme sorti tout droit du mythique documentaire The Kid Stays in the Picture, lui étant à l’origine consacré. C’est le directeur de la photographie italo-américain Salvatore Totino, ASC, AIC (Davinci Code, Everest...) qui est aux commandes, pour la première fois de sa longue carrière, d’une telle série, et signe l’image des six premiers épisodes. Trois réalisateurs se succédent autour de lui (Dexter Fletcher, Adam Arkin et Collin Bucksey). "The Offer" est en Compétition pour la Grenouille d’or de la Meilleure série à Camerimage 2023. (FR)
Retour sur la cérémonie d’ouverture du 31e Camerimage
Par Margot Cavret
Camerimage 2023
La trente-et-unième édition du festival Camerimage s’est ouverte ce samedi 11 novembre. Cette date évocatrice et commémorative pour toute l’audience internationale de cet événement l’est d’autant plus pour le pays hôte du festival. En effet, l’armistice de la Première Guerre mondiale acte également le retour de l’indépendance nationale en Pologne, ce qui fait de cette date la fête nationale polonaise. Les différents représentants polonais se succédant au micro n’ont eu de cesse de souligner avec fierté la coïncidence entre une célébration de l’Histoire polonaise et celle du présent de la cinématographie mondiale.
Passing of Jean-Marie Lavalou, the film industry lost a legend
By Nicolas Pollacchi and Adam Samuelson
Jean-Marie Lavalou
It is with great sadness, that we announce the passing of Jean-Marie Lavalou (9 March 1946 - 15 July 2022) – co-creator of the world’s first remote control camera system for use in the motion picture industry.
Disparition de Jean-Marie Lavalou, l’industrie du cinéma a perdu une légende
Par Nicolas Pollacchi et Adam Samuelson
Jean-Marie Lavalou
C’est avec une grande tristesse que nous annonçons la disparition de Jean-Marie Lavalou (9 mars 1946 - 15 juillet 2022) – cocréateur du premier système de contrôle de caméra à distance pour usage dans l’industrie du cinéma.
Halyna Hutchins passed away in the midst of her work as a cinematographer
In memoriam
The cinematography world is in mourning as a result of the death of Halyna Hutchins, a cinematographer originally from Ukraine, which occurred on Thursday 21 October 2021, at the age of 42, on the set of Joel Souza’s western film Rust, in New Mexico (USA). A rising star with a promising talent and a warm personality, her work had been noticed on Pollyanna McIntosh’s Darlin’ (2019), Michael Nell’s Blindfire and Adam Egypt Mortimer’s Archenemy (2020). The AFC’s cinematographers send their condolences to her family and loved ones. May her memory live on !
Films (1)
Sundown
de Michel Franco
Produit par Luxbox, Teorema, Film i Väst, Common Ground Pictures
Photographié par
Yves Cape, AFC
Lire la fiche technique